funderingar...

Satt och surfade runt på lite olika träningsbloggar och viktbloggar. Flera av dem kör olika dieter, tränar på ett visst vis och andra kör "lagom-är-bäst". Majoriteten av personerna vars bloggar jag läst tappar runt 3 kg i veckan, vilket jag tycker verkar helt sjukt. Det är 12 kg i månaden! Är det verkligen bra? Hinner kroppen med då? Själv äter jag ju framförallt protein, sen väljer jag mina kolhydrater (frukt exempelvis i liten mängd) och rätt fetter. Har alltid haft högt blodtryck och vågar inte köra LCHF eller liknand, då fel/för mycket fetter kan sätta sig på blodkärlen. Istället försöker jag variera mig, både kost och träning. Till en början tappade jag också fort och mycket, men nu brukar det ligga runt ett kilo i veckan. Jag förstår att alla kroppar fungerar olika och behöver olika. Hur gör ni? Hur äter och tränar ni? Kommentera gärna adressen till era bloggar, så kul att läsa andras resor! :-D

Kommentarer
Linda säger:

Jag är 20 år och kör LCHF men äter en frukt till helgmyset :) Jag hade skyhögt blodtryck och kolesterol innan men sedan jag började med LCHF är mina värden perfekta. Alla är vi olika!

Svar: Sjukt duktigt! Ja, absolut alla är vi olika- tur är väl det haha! :-D

2013-05-21 | 13:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback