kycklingsallad á la heidi

 
Middagstips; världens godaste och enklaste kycklingsallad!
Börja med att slänga ihop marinaden, som består av sweet chili, soya olivolja och lite flytande honung. Eventuellt lite salt, pressad citronsaft och ett par klyftor riven vitlök.
Skär sedan kycklingen i bitar, låt ligga i marinaden en stund medan du fixar grönsakerna! 
(Vill man, är det alltid ett plus att lägga kycklingbitarna i marinaden kvällen innan- så att de får ordentlig smak- men är man som jag och glömmer det, funkar det lika bra att bara slänga ner dem innan tillagning!)
 
I salladen brukar jag ha: Salladsmix, avokado, körsbärstomat, soltorkad tomat, feta/sallads ost, rödlök, pumpafrön och solrosfrön!
Stek kycklingen och släng ner i salladen och blanda med resten av ingridenserna , ringla eventuellt lite olivolja (eller oljan från den soltorkade tomaten som blivit över) och servera sedan! Snabbt, enkelt och supergott!
 

Kommentarer
Maria säger:

Mums!!! Jag älskar sallad!! Detta ser helt delikat ut!! Jag vill gärna länka till din blogg, men hittar ingen beskrivning på dig. Har du funderat på att lägga till det? :-)

2013-02-03 | 18:33:16
Bloggadress: http://www.alamaria.se/blogg
Maria säger:

Hej Heidi! Vart har du tagit vägen? Jag saknar dina inlägg! :-) Kram! Maria

2013-02-05 | 23:00:56
Bloggadress: http://www.alamaria.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback