självdiciplinen

Känslan då träningspasset, som för en vecka sedan var pest, plötsligt känns lite lättare är otrolig.
Lika fort som konditionen försvinner när du låter bli att träna, blir den bättre när du håller igång!
Ändå är jag så fruktansvärt omotiverad idag, hade hellre belönat mig med en bra film och choklad.
Jag vet egentligen inte varför, så fort jag sätter igång med träningen blir jag genast på bra humör och efter träningen är jag i ett "feel-good"-mode resten av dagen. Endorfinbomb! Varför kommer den där spärren? Har ni också den? Jag blir tokig, men det är bara att köra på! :-)
"The hardest thing for a runner, is the first one out of the front door!"

Kommentarer
Maria säger:

Vissa dagar vill man bara inte, men då gör man det ändå. Efteråt så känns det så sjukt bra och man kan med gott samvete lägga sig och vila om man vill. :-)

2013-02-03 | 18:28:50
Bloggadress: http://www.alamaria.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback